2011-04-12 | 22:24:53

I´M ON A BOAT MOTHERFUCKER

Jag diggar Birka så jävla hårt. Janina och jag skämmer ut oss titt som tätt men vi får höra att vi är jättesöta av gamla gubbar så det är som ett plåster på skäms-såren. Har möblerat om femtusen olika konferensrum i tusenfemhundra olika sittningar. Druckit drink på arbetstid (fick smaka på en ny drink "Vad ska vi göra av resten?" frågar vi. "Äh drick upp alltihop" svarar Per-Erik "Pelle" SOM ÄR VÄRLDENS SÖTASTE. Idag frågade han oss "Går det bra eller går det som vanligt?" Alltid bra när man kan skoja till det lite sådär på arbetsplatsen FÖR DET VAR ETT SKÄMT!!! hoppas vi...Och gjort en massa mer - redan - på två dagar!

Nä men seriöst så är livet på sjön förbannat gött hittills. Vi äter gott GRATIS MAT DYGNET RUNT, ME LOVE. Lever gott. Skrattar så vi inte vet vart vi ska ta vägen. Jag leker sjuksköterska åt Janina - hennes tatuering är helt fucked up så igår var vi drama queens och sprang runt halva båten för att hitta Bepanthen och kompressorer, helt själva eftersom receptionisten menade att "Sjuksköterskan blir nog inte så glad om vi väcker henne..." ASSHOLE, så vi tog saken i egna händer och det gick vägen. Tagit cpfula passfotobilder osvosvosv

Exempel på hejviskämmerutoss:

Första dagen --> husmor frågar "var bor ni någonstans då?"
Elin svarar "eeh i Mariehamn"
husmor "Jaa jag menade nog vilken hytt men..."

Liiite creepy gubbe "Ojoj vad heter ni då, vilka fiina flickor!"
Janina "Tack detsamma!"

Första dagen i mässen och diskplockaren förklarar vad som finns i varje kanna:
"här har ni vatten med bubblor, här utan bubblor och i den här är det saft"
Janina och Elin häller upp glasen fulla med saft (som visade sig vara oblandad) och går och sätter sig vid bordet
"Ja just ja, ni måste nog blanda ut saften..."
"Jahaaa tyckte väl den såg lite mörk ut"
Janina och jag + diskplockaren dör av skratt
"Hahah nu kommer jag att komma ihåg er - det är aldrig nån som har gjort sådär förut!"

Elin och Janina skall via datorn lägga upp vem som är i vilket konferensrum på en stor skärm på konferensavdelningen tills följande dag...
Dagen efter när vi skall se på vårt verk ser vi det förskräckliga
Erling Ödmark hade visst blivit Erling Ödmrak
PÅ EN FET SKÄRM
Pelle och resten bara skrattade åt oss FML :(:(:(:(:(

Nee-ej hörni det slutar aldrig dyka upp skämsupplevelser i huvudet på mig. Och inte faaa-an hittar vi på den här båten heller. Senast vi öppnade en dörr kom vi till städlagret när vi skulle till mässen HOHOJAJA. Men vet ni vad som kanske är något av det bästa med det här? På sin lediga tid kan man chilla i baren med ljuv dansbandsmusik för örat och gamla underbara par som dansar för ögat med gratis cola "dom där är praktikanter - ge dom gratis" i hand och en fin vän vid sin sida ♥

Nu blir det här snart en roman. Ville mest säga att jag lever!
PUSS MINA KÄRA

1 Kommentarer
Janina Eklund:

Älskar detta inlägg! PÖSS

2011-04-20 | 07:41:30
URL: http://janinaeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: