2010-12-31 | 17:14:34

SURA TANTER

Nyår ska väl vara en glad tid? En sån tid då man säger gott nytt år till alla och är allmänt trevlig?

Idag var det in en tant som va surare än den suraste citronen, hon ville ha skydd runt boken som hon köpte, jag gav först en plastpåse "Nejnej lite papper runt bara" jag lägger på papper och tejpar "Men nejnej lilla flicka *ser allmänt besviken ut* äh låt det va sådär nu bara" jag förstår inte så mycket vad den här tanten egentligen vill ha, tanten: "Ojojoj lilla flicka nu blev det verkligen missförstånd" x 5 ggr sa hon det i sin citronsura röst och mina nerver började fara "Plastfolie bara ville jag ha, nää jag ska nog börja handla på det där andra stället där man nog får folie runt böckerna" och en sjätte gång "Oj oj du missförstod mig nu helt nu hmm plastfolie brukar jag nog alltid få ojoj flicka lilla"

Alltså åååå inne i mitt huvud skrek det bara FAR TILL LISCO DÅ OM DET ÄR SÅ JÄVLA VIKTIGT
och förlåt mig, men VEM VEM VILKEN BOKHANDEL LÄGGER FOLIE RUNT BÖCKERNA? äh mitt humör sjönk till botten men vet ni...hon tappade sin käpp - och jag hjälpte henne inte ta upp den!! förlåt Gud men det kändes SÅ skönt!

Sen kom det in en man som glömt sina vantar i butiken och han gav mig en slängkyss när jag tog fram dom åt honom! då blev jag glad igen

Jag älskar trevliga och glada människor och jag hoppas den där tanten får sin bok i folie så hon blir glad och kan vara glad mot andra, det ska bli mitt nyårslöfte iallafall - att fortsätta vara en glad tös!



GOTT NYTT ÅR!
IKVÄLL BLIR EN BRA KVÄLL

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: