2011-09-18 | 17:02:43

LITE YNKLIG TJEJ TODAY

Jajja då var man där igen, i urinvägsinfektionsträsket. Sjukhuset och jag är bara sååå tight nu förtiden and that is not a good sign. Igår hoppade jag in helt random som servitris/cafébiträde på Havsvidden. Inga frågor på den. Var nog något av det jobbigaste jag gjort på väldigt länge. Hade ont ö v e r a l l t när jag kom hem, men en upplevelse! det var det tammetusan men servering är verkligen verkligen ingenting för mig. Antingen möts man av sura gubbar "vad har ni egentligen för system på det här stället, jag har väntat EN timme på varmrätten nu, det är ju knäppt det här hmpf" eller vinberusade typer "nejmen hej lilla flicka, jag skall säga till dig det alla kvinnor vill höra - vad jag längtat efter dig!". Jobbade 9 timmar med en 5 minuters paus. But I guess that's the way it is men lite smått ansträngande att hoppa in i full kaos från att ha varit hemma i tre veckor...

Anyway, i fredags var jag på öppna gårdar och det var urmysigt som vanligt och sen var jag taggad för en kanon-utekväll med fint folk men vid halv elva tiden kom samtalet om jag ville hoppa in och servera lite så min pepp-het fick sjunka en aning helt enkelt för allas bästa. Men på Kino var jag och det var faktiskt kiva fast fyllhetsmätarn låg nära 0!



Kolla på den här rosen då - har nog aldrig sett en finare ros i hela mitt liv! Den fick jag av karln min "för att det är fredag" det måste man ju bara fetdigga, att han har gömt sig där i Godby i alla dessa år ack o ve! Rosen överlevde jättelänge! över en vecka! Men idag måste jag begrava den...i komposten...snyft!!

PUSS

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: